Sinotrack handleiding

Snelstart handleiding

Bedankt voor uw aankoop bij VaniSecure!
Deze snelstart handleiding laat zien hoe je het apparaat correct kan instellen.

  1. Plaats de bijgeleverde Lebara simkaart in een (oude) mobiele telefoon en bel naar het nummer 1244 om de simkaart te activeren.
  2. Ga naar de website van Lebara en kies voor €10 Lebara ONE beltegoed. Vervolgens kiest u voor doorgaan als gast, vult u uw e-mailadres in en twee keer het mobiele nummer. Het mobiele nummer kunt u vinden op het pasje rechtsboven onder de barcode. Volg de verdere instructies totdat u een bevestiging in beeld ziet.
  3. Plaats de simkaart, de tracker zal gaan starten, zorg ervoor dat u de rode draad op de + en de zwarte op de – van de accu aansluit, de oranje draad hoeft u niet aan te sluiten. (Alleen van toepassing bij de ST-901)
  4. Zorg ervoor dat de tracker genoeg bereik heeft tijdens het opstarten, 30 seconden om verbinding te maken met GPS, de led lampjes moeten uiteindelijk constant branden.
  5. Bel naar het mobiele nummer van de simkaart, deze zal de verbinding automatisch verbreken en u een sms sturen met de locatie van de GPS tracker.
  6. Gebruikt u de bijgeleverde simkaart? Dan kunt u deze stap overslaan.
    Stuur een sms naar de tracker om de APN in te stellen:
    SMS: 8030000 SPATIE APN voorbeeld: 8030000 portalmmm.nl
    (APN is Access Point Naam van uw simkaart, deze kunt u vinden in de lijst bij FAQ of op de website van uw provider)

WEBSITE Tracking :

Platform: www.sinotrackpro.com
Gebruikersnaam: ID nummer op de tracker
Wachtwoord: 123456

APP Tracking:


Download de SinoTrack PRO vanuit de APP Store (iOS) of Google Play (Android)
Of via de onderstaande QR code:

Heeft u meerdere SinoTrack GPS trackers? Wilt u deze beheren in 1 account, neem dan contact met ons op, u ontvangt een gebruikersnaam en wachtwoord, zo kunt u meerdere voertuigen beheren in uw portaal.

Als u alles juist heeft uitgevoerd is de tracker online.
Is de tracker na deze stappen niet online? Dan kunt u onze FAQ raadplegen of contact opnemen met onze klantenservice of stuur een email naar: info@vanisecure.nl

Overige simkaart installatie

Voordat u de simkaart in de gps-tracking wilt installeren, zorg ervoor dat de pincode beveiliging, de voicemail en nummerdoornschakeling van de simkaart uit moeten staan.

Bijna alle providers hebben een pincode op de simkaart, deze is vaak pincode 0000. Deze pincode moet u uitzetten in uw mobiele telefoon. Dit moet via de instellingen van de mobiele telefoon zelf.

IOS: Instellingen-> mobiel Netwerk-> Simpincode-> Tik op de schakelaar om de code uit te zetten.

Android: Instellingen-> schermvergrendeling en beveiliging-> Simkaartvergrendeling-> Tik op de schakelaar om de code uit te zetten.

Lukt het niet? Zoek dan op Google per toestel hoe dit werkt.

Knippert blauw = geen gps-signaal of start op.         Continu blauw = GPS GOED!
Knippert oranje = geen simkaart of start op.             Continu oranje = GSM GOED!

APN lijst

AH APN: multimedia.ah.nl
Alditalk APN: portalmmm.nl
Ben APN: internet.ben
HEMA Mobile APN: prepaidinternet
Hollandsnieuwe APN: live.vodafone.com
KPN APN: portalmmm.nl
Lebara APN: multimedia.lebara.nl
Lyca APN: data.lycamobile.nl
Ortel APN: portalmmm.nl
Simyo APN: portalmmm.nl
Tele 2 APN: internet.tele2.nl
Telfort APN: internet
T-Mobile APN: smartsites.t-mobile
Vodafone APN: live.vodafone.com
Ziggo APN: internet.ziggo.nl


Komt u er alsnog niet uit?

Wij helpen u graag persoonlijk verder op 0747002105 of stuur een email naar info@vanisecure.nl. Bekijk onze FAQ

FAQ

Mijn tracker werkt nog steeds niet? Lampjes knipperen

Blauwe led — GPS status

Knippert = Geen GPS signaal of GPS is aan verbinding maken
Constant = Verbonden met satelliet

Oranje led — GSM status 

Knippert = Geen SIM kaart of verbinding maken met netwerk
Constant = Juist verbonden met GSM netwerk

Als het oranje lampje blijft knipperen zal de tracker niet gaan werken.

  1. Is de simkaart al geactiveerd? De bijgeleverde Lebara simkaart moet eerst geactiveerd worden door het simkaartje in een mobiel te stoppen en te bellen naar 1244, wacht tot de verbinding automatisch is verbroken.
  2. Bevat de simkaart beltegoed? De bijgeleverde simkaart van Lebara moet nog opgewaardeerd worden. Dit kan je doen via de website en te kiezen voor Lebara ONE €10.
  3. Zit de simkaart juist in de tracker? Zorg ervoor dat de simkaart juist in de tracker zit, je moet bij het plaatsen van die simkaart een klik voelen en horen. Voel je geen klik draai de simkaart andersom en probeer het opnieuw. Zorg ervoor dat de afgesneden rand naar de tracker wijst, de vlakke kant moet zichtbaar zijn aan de buitenkant.
  4. Maakt u gebruik van een eigen simkaart? Zorg dat uw simkaart geen blokkades actief heeft zoals een voicemail of doorschakeling.
  5. PINCODE? De simkaart mag bij het plaatsen in een mobiele telefoon niet vragen om een pincode! vraagt uw telefoon wel om een pincode in te voeren moet u deze verwijderen. Bovenaan de handleiding ziet u hoe u dat kunt doen.
Ik kan niet inloggen in de SinoTrack Pro app

Kunt u niet inloggen in de app van SinoTrack Pro?

  1. Kijk of u de juiste applicatie heeft gedownload, SinoTrack Pro en niet SinoTrack.
  2. Voer bij gebruiker de tracker ID in. Deze bestaat uit 10 cijfers en kunt u vinden op de sticker van de tracker. Of door een sms te sturen naar de simkaart met de commando rconf . In de sms die u dan ontvangt staat achter ID: uw ID nummer.
  3. voer bij wachtwoord 123456 in.
  4. Kijk of u de juiste server heeft geselecteerd, u heeft de keuze uit 4 servers; SinoTrackPro, SinoTracker, SinoTracking of SinoTrack. Kies eerst voor SinoTrackPro, werkt dit niet kies dan voor SinoTracker.

Krijgt een foutmelding? Neem dan contact op met ons.

Ik kan niet inloggen op de SinoTrack website

Kunt u niet inloggen website van SinoTrack?

  1. Kijk of u de juiste website heeft geopend. www.sinotrackpro.com
  2. Voer bij gebruiker de tracker ID in. Deze bestaat uit 10 cijfers en kunt u vinden op de sticker van de tracker. Of door een sms te sturen naar de simkaart met de commando rconf . In de sms die u dan ontvangt staat achter ID: uw ID nummer.
  3. Voer bij wachtwoord 123456 in.
  4. Kijk of u de juiste server heeft geselecteerd, u heeft de keuze uit 4 servers; SinoTrackPro, SinoTracker, SinoTracking of SinoTrack. Kies eerst voor SinoTrackPro, werkt dit niet kies dan voor SinoTracker.

Krijgt een foutmelding? Neem dan contact op met ons.

Kan ik meerde trackers samenvoegen?

Heeft u 2 of meer trackers bij ons aangeschaft?

Stuur een mail naar sinotrack@vanisecure.nl

Stuur alle ID nummers per mail samen met een gewenste gebruikersnaam (max 20 karakters). Vanisecure zorgt ervoor dat u een account krijgt met alle trackers in 1 overzicht. Achteraf kunt u zelf het wachtwoord wijzigen.

Originele Engelse handleiding

Download hier de originele handleiding

Waarom ontvang in geen sms alarm?

Zorg ervoor dat u het admin nummer heeft ingesteld. Dit kunt u als volgt doen;
Stuur een sms met de volgende commando; telefoonnummer+wachtwoord SPATIE 1

Voorbeeld: 00316123456780000 1

Meer uitleg en info? Kijk dan in de Engelse handleiding.

Ondersteunt mijn tracker 3G of 4G?
Sommige simkaarten zijn 3G of 4G maar ondersteunen het 2G netwerk OOK!