Sinotrack handleiding

Welke simkaart?

De GPS tracker werkt zowel met een abonnement simkaart als een prepaid/herlaadbare simkaart. Voor onze gps- trackers adviseren wij u gebruik te maken van de bijgeleverde Lebara simkaart. Voor België kunt u het beste gebruik maken van Proximus of Base.

LET OP DE SIMKAART MOET VOLDOENDE BELTEGOED HEBBEN.

Door de verschillende instellingen die providers gebruiken voor hun producten, kunnen wij niet garant staan dat een dataverbinding altijd automatisch direct tot stand komt. In bepaalde gevallen kan een extra instelling nodig zijn, de APN-configuratie staat onderaan in de handleiding. Als deze niet beschreven wordt in de Installatiehandleiding, kunt u hierover contact met ons opnemen.

NIEUW! VaniSecure levert nu ook een eigen simkaarten!

Deze simkaart werkt zonder meerkosten ook in ons omringde landen op alle beschikbare, buitenlandse telecomnetwerken. Dit maakt deze simkaart zeer geschikt voor werken in de grensstreek. Deze simkaart is geldig door heel EUROPA. GÉÉN verborgen kosten. De kaart bevat onbeperkt bellen sms en internet, zo voorkomt u een tracker die niet werkt! U gebruikt de simkaart zo lang u wil en annuleert wanneer u uw gps-apparaat niet meer gebruikt.

Kosten

1 maand €9,99
3 maanden €24,99
6 maanden €39,99
1 jaar €69,99

Interesse?

Neem contact op met de klantenservice, wij zorgen ervoor dat u met spoed een simkaart krijgt toegestuurd. 074-7002105

STAP 1A: Lebara simkaart installatie

Plaats de simkaart in een mobiele toestel en activeer de simkaart door te bellen naar het nummer 1244. Waardeer via de Lebara website de simkaart op. €10 Lebara ONE tegoed gaat gemiddeld 10 maanden mee.

STAP 1B: Overige simkaart installatie

Voordat u de simkaart in de gps-tracking wilt installeren, zorg ervoor dat de pincode beveiliging, de voicemail en nummerdoornschakeling van de simkaart uit moeten staan.

Bijna alle providers hebben een pincode op de simkaart, deze is vaak pincode 0000. Deze pincode moet u uitzetten in uw mobiele telefoon. Dit moet via de instellingen van de mobiele telefoon zelf.

IOS: Instellingen-> mobiel Netwerk-> Simpincode-> Tik op de schakelaar om de code uit te zetten.

Android: Instellingen-> schermvergrendeling en beveiliging-> Simkaartvergrendeling-> Tik op de schakelaar om de code uit te zetten.

Lukt het niet? Zoek dan op Google per toestel hoe dit werkt.

STAP 2: Online tracking APP

Compleet gratis en makkelijk te installeren app is beschikbaar voor iOS en Android.

Stap 1: zoek in de Appstore of Playstore naar: SinoTrack Pro.
Stap 2: open de APP en log in met de ID. De ID-nummer vindt u op de achterkant van de tracker.
WACHTWOORD: 123456 (wijzig deze na de installatie via “mijn” en dan boven op de ID klikken)

LET OP!  Boven de gebruikersnaam kunt een server kiezen. Kies voor SinoTrackPro of SinoTracker. Krijgt een foutmelding? Bekijk dan onze FAQ

Inloggen via laptop/ computer?

www.sinotracker.com ID-nummer vindt u op de achterkant van de tracker.
WACHTWOORD: 123456 (wijzig deze na de installatie rechtsboven door op de ID te klikken)

LET OP!  Boven de gebruikersnaam kunt een server kiezen. Kies voor SinoTrackPro of SinoTracker. Krijgt een foutmelding? Bekijk dan onze FAQ

Ben je ingelogd en zie je de juiste locatie? sla alle andere stappen over! De tracker is nu klaar voor gebruik!

STAP 3: In gebruik nemen van de GPS tracker

Zorg ervoor dat de batterij volledig is opgeladen voor het gebruik. Schuif nu de simkaart in de GPS-tracker. Duw de simkaart voorzichtig in de gps-tracker en zorg dat het vastklikt. Nadat de simkaart is geïnstalleerd, brand er een blauw/ oranje lampje, de gps-tracker zoekt binnen 60 seconden zoeken naar gps-satelliet, gsm-signaal.

Knippert blauw = geen gps-signaal of start op.         Continu blauw = GPS GOED!
Knippert oranje = geen simkaart of start op.             Continu oranje = GSM GOED!

STAP 4: APN Instellen

APN instellen zonder gebruikersnaam en wachtwoord

Sms: 803+0000+SPATIE+APN
Voorbeeld: 8030000 internet
Tracker stuurt sms terug met: SET OK

Als u een APN heeft met gebruikersnaam en wachtwoord:

Sms: 803+0000+SPATIE+APN+SPATIE+APN-gebruikersnaam +SPATIE+ APN-wachtwoord
Voorbeeld: 8030000 internet t-mobile 123456
Tracker stuurt sms terug met: SET OK


AH APN: multimedia.ah.nl
Alditalk APN: portalmmm.nl
Ben APN: internet.ben
HEMA Mobile APN: prepaidinternet
Hollandsnieuwe APN: live.vodafone.com
KPN APN: portalmmm.nl
Lebara APN: multimedia.lebara.nl
Lyca APN: data.lycamobile.nl
Ortel APN: portalmmm.nl
Simyo APN: portalmmm.nl
Tele 2 APN: internet.tele2.nl
Telfort APN: internet
T-Mobile APN: smartsites.t-mobile
Vodafone APN: live.vodafone.com
Ziggo APN: internet.ziggo.nl


Komt u er alsnog niet uit?

Wij helpen u graag persoonlijk verder op 0747002105 of stuur een email naar info@vanisecure.nl. Bekijk onze FAQ

FAQ

Mijn tracker werkt nog steeds niet? Lampjes knipperen

Blauwe led — GPS status

Knippert = Geen GPS signaal of GPS is aan verbinding maken
Constant = Verbonden met satelliet

Oranje led — GSM status 

Knippert = Geen SIM kaart of verbinding maken met netwerk
Constant = Juist verbonden met GSM netwerk

Als het oranje lampje blijft knipperen zal de tracker niet gaan werken.

  1. Is de simkaart al geactiveerd? De bijgeleverde Lebara simkaart moet eerst geactiveerd worden door het simkaartje in een mobiel te stoppen en te bellen naar 1244, wacht tot de verbinding automatisch is verbroken.
  2. Bevat de simkaart beltegoed? De bijgeleverde simkaart van Lebara moet nog opgewaardeerd worden. Dit kan je doen via de website en te kiezen voor Lebara ONE €10.
  3. Zit de simkaart juist in de tracker? Zorg ervoor dat de simkaart juist in de tracker zit, je moet bij het plaatsen van die simkaart een klik voelen en horen. Voel je geen klik draai de simkaart andersom en probeer het opnieuw. Zorg ervoor dat de afgesneden rand naar de tracker wijst, de vlakke kant moet zichtbaar zijn aan de buitenkant.
  4. Maakt u gebruik van een eigen simkaart? Zorg dat uw simkaart geen blokkades actief heeft zoals een voicemail of doorschakeling.
  5. PINCODE? De simkaart mag bij het plaatsen in een mobiele telefoon niet vragen om een pincode! vraagt uw telefoon wel om een pincode in te voeren moet u deze verwijderen. Bovenaan de handleiding ziet u hoe u dat kunt doen.
Ik kan niet inloggen in de SinoTrack Pro app

Kunt u niet inloggen in de app van SinoTrack Pro?

  1. Kijk of u de juiste applicatie heeft gedownload, SinoTrack Pro en niet SinoTrack.
  2. Voer bij gebruiker de tracker ID in. Deze bestaat uit 10 cijfers en kunt u vinden op de sticker van de tracker. Of door een sms te sturen naar de simkaart met de commando rconf . In de sms die u dan ontvangt staat achter ID: uw ID nummer.
  3. voer bij wachtwoord 123456 in.
  4. Kijk of u de juiste server heeft geselecteerd, u heeft de keuze uit 4 servers; SinoTrackPro, SinoTracker, SinoTracking of SinoTrack. Kies eerst voor SinoTrackPro, werkt dit niet kies dan voor SinoTracker.

Krijgt een foutmelding? Neem dan contact op met ons.

Ik kan niet inloggen op de SinoTrack website

Kunt u niet inloggen website van SinoTrack?

  1. Kijk of u de juiste website heeft geopend. www.sinotrackpro.com
  2. Voer bij gebruiker de tracker ID in. Deze bestaat uit 10 cijfers en kunt u vinden op de sticker van de tracker. Of door een sms te sturen naar de simkaart met de commando rconf . In de sms die u dan ontvangt staat achter ID: uw ID nummer.
  3. Voer bij wachtwoord 123456 in.
  4. Kijk of u de juiste server heeft geselecteerd, u heeft de keuze uit 4 servers; SinoTrackPro, SinoTracker, SinoTracking of SinoTrack. Kies eerst voor SinoTrackPro, werkt dit niet kies dan voor SinoTracker.

Krijgt een foutmelding? Neem dan contact op met ons.

Kan ik meerde trackers samenvoegen?

Heeft u 2 of meer trackers bij ons aangeschaft?

Stuur een mail naar sinotrack@vanisecure.nl

Stuur alle ID nummers per mail samen met een gewenste gebruikersnaam (max 20 karakters). Vanisecure zorgt ervoor dat u een account krijgt met alle trackers in 1 overzicht. Achteraf kunt u zelf het wachtwoord wijzigen.

Originele Engelse handleiding

Download hier de originele handleiding

Waarom ontvang in geen sms alarm?

Zorg ervoor dat u het admin nummer heeft ingesteld. Dit kunt u als volgt doen;
Stuur een sms met de volgende commando; telefoonnummer+wachtwoord SPATIE 1

Voorbeeld: 00316123456780000 1

Meer uitleg en info? Kijk dan in de Engelse handleiding.

Ondersteunt mijn tracker 3G of 4G?
Sommige simkaarten zijn 3G of 4G maar ondersteunen het 2G netwerk OOK!